Location location location

5  דגשים בבחירת לוקיישן לבית עסק

1) בדיקת התאמה של מהות העסק ללוקיישן שנבחר ורמת הכדאיות והפוטנציאל
2) האם מהות העסק מתאימה לייעוד המבנה . לדוגמה: אם ייעוד המבנה הוא לצורך תעשייה או מגורים בלבד ומבקש לפתוח קיוסק או מסעדה שהם תחת קטגוריית של מסחרי, יחויב הלקוח להגיש בקשה לשימוש חורג כלומר יצטרך לשלם היטל השבחה על מנת לקבל היתר.
3) האם השטח הקיים מתאים / מספיק לאופי העסק
4) האם יש מקום לפתיחת העסק המבוקש כלומר: האם ישנה רוויה באזור שנבחר.
5) טעות נפוצה שחוזרת לא מעט : בחירת המקום לפי גובה השכירות, שלא בהכרח תבטיח את ההצלחה של העסק כיוון שלבחירת הלוקישן תפקיד משמעותי יותר .

מיקום לעסק

תהליך בחירת המיקום

בחירת מיקום נכון עבור העסק הוא פקטור מכריע המשפיע על הצלחתו של עסק.
מקומות חבויים, מקומות שההגעה אליהם קשה, חוסר חניה באזור, זמן "שיא" של תנועה באזור הנבחר בשעות מסוימות ישפיעו מאוד על כמות הלקוחות הפוטנציאלים של החברה, כמו כן אם ישנם עסקים דומים לעסק שלך בסביבה זו המיקום יכול להשפיע גם על התמחור, לכן חשוב שאת כל הבדיקות הללו יבצע איש מקצוע מוסמך עם ניסון.
כל אלו יכולים להוות פקטור מכשיל או דוחף עבור העסק שלך, כל זאת בהתאם למה מציע העסק, מי לקוחותיו וכיצד קהל היעד מתקשר עם המוצר/מותג.
לתהליך בחירת מיקום העסק חשוב לבוא עם סובלנות ואורח רוח, אסור לתת ללחץ לגרום לך להחליט לא נכון עבור העסק שלך.
יש ליצור תכנית מסודרת המתאימה לצרכיו האישיים של בעל העסק בשילוב יכולתו של העסק לתפקד בפועל בכדי למנוע כשלים עתידיים.
לדוגמא עסק שמוכר פריטים אשר מחירם גבוה מהממוצע לא יוכל לשרוד באזור בו הסביבה היא עם מחירים נמוכים לקהל הממוצע, מאחר ולא יגיע קהל בצורה טבעית לעסק אלא העסק יסתמך אך ורק על פרסום.
פרנקו תמם, רישוי עסקים ואיתור ועיצוב חללים משתף אתכם עם 10 הנחיות שאיתן ניתן להתחיל את תהליך איתור העסק לקראת הוצאת רישיון מתאים לעסק:

יש לאפיין את כמות האנשים אליהם תרצו להגיש שירות בבית העסק בבת אחת כמות המינימום והמקסימום תנחה אותנו בשאר ההחלטות בהמשך, כמות האנשים משפיעה החל מגודל המקום ועד תמחור המוצרים.

  1. יש לאפיין את גודל העסק, גודל העסק מושפע מנתון הראשון שצברנו, כמות האנשים, בנוסף חשוב לזכור שבמקרה זה הגודל כן משפיע וכן קובע – והרבה.
  2. יש להבין את כמות תנועת האנשים אל בית העסק, כלומר כמה אנשים חולפים באזור בשעות הבוק, הצהריים ובערב.
  3. יש להבין אלו סוגי אנשים מגיעים לאזור העסק שלכם, ה5אם האנשים שנמצאים במיקום בו בחרתם הם אנשים אשר הסיכוי שלהם להתחבר למוצר או לעסק שלך גבוה? לדוגמא מסעדה טבעונית באזור של מוסכים כנראה לא תתקבל בברכה…
  4. האם קהל זה הוא מזדמן או קבוע, לדוגמא ישנם אזורים שבקיץ התיירות מוגברת אך בחורף הרחובות ריקים.
  5. האם ישנה תחבורה ציבורית המביאה לאזור? במידה וקהל היעד צעיר או שהעסק ממוקם בתל אביב, יכולת הגעה עם תחבורה ציבורית משפיעה על הצלחת העסק.
  6. האם ישנן מגבלות אזוריות לדוגמא אזור סואן עם הרבה רעש הוא לא מקום טוב לספא וכו
  7. האם ישנן מגבלות עומס, חשמל, אוויר, ארנונה עם תנאים מסוימים וכו', לפעמים ארנונה גבוהה גורמת לעסק לא להיות רווחי, חשבו שארנונה של 3000 ₪ בחודש מגיעה ל 36 אלף שקל בשנה.
  8. אילו שיפוצים יש לבצע בבית העסק אם בכלל, לפעמים הכנסת דבר פשוט כמו תנור היא עבירה ועלולה לגרום לפסילת העסק כולו
  9. תפסיקו לחשוב שאתם יכולים לעשות הכל לבד, שכן אחד כועס, לקוחה אחת זועמת – ומשרדים שונים פתאום ישלחו בקשות לראות רשיונות וגיעיו לביקורי פתע, תנו לנו לבצע את העבודה המקצועית פעם אחת כמו שצריך ובצורה הנכונה ביותר עבור העסק שלכם.

בהצלחה!

 

 

Related posts

היתר סגירת חוץ לעסק מתחום המזון באמצעות פרגוד

המשך לקרוא

רישוי עסקים בתחום המזון

המשך לקרוא

Join The Discussion